Diploma’s schrijven……..

” Time of the year “. Voor twee Midddelbare scholen in Weert – circa 650 diploma’s schrijven.  Met een nieuwe kalligrafiepen en een goed gevulde inktpot – moet het lukken! Als ik  diploma’s ga schrijven dan zorg ik eerst dat mijn schrijftafel er netjes uit ziet en alles wat ik nodig heb binnen handbereik ligt zoals de diploma’s en de uittreksels van de gemeenten. Daarnaast een volle inktpot want de pen moet na een aantal diploma’s telkens weer gevuld worden. Op de radio naar een vrolijke zender zoeken of een mooie CD opzetten. Mijn favoriete muziek is, whatever, muziek met een mooi ritme – maar geen schreeuwerige muziek daar wordt ik onrustig van en maak ik eerder fouten.

Muziek en schrijven gaan een beetje samen – als het goed klinkt gaat het schrijven ook vloeiender. Van schrijven en muziek wordt ik blij – het geeft me veel positieve energie. Soms zeggen mensen tegen me: Zijn wel veel diploma’s – daar krijg je toch een blauw handje van. Mijn antwoord is dan: Op tijd beginnen en op tijd weten te stoppen – dan heb je nergens last van! En als al die diploma’s dan klaar zijn geeft me dat een heel voldaan gevoel – maar zover is het nog niet – eind juni is de diplomauitreiking pas!

Over knoopskalligrafie

Mijn passie is kalligrafie en boekbinden - meer hierover in deze blog.
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

2 reacties op Diploma’s schrijven……..

  1. helmi zegt:

    Hoi Sjan,
    Heel veel succes met het schrijven van de diploma’s. Als het goed is zitten er twee van mijn kinderen bij.
    groet, Helmi

  2. Yvonne zegt:

    Hallo, ik lees dat u diploma’s schrijft,
    Kan ik daar meer informatie over krijgen?
    mvg Yvonne

Geef een reactie

