Inktzwam gespot in Venlo!

Het is weer paddestoelentijd! Zaterdag 5 november 2011 op les in Venlo – tijdens de middagpauze foto’s gemaakt van inktzwammen die op het grasveld bij de leslocatie staan. 

Inktzwam: inkt – zwam de -woord inktzwammen – lid van een paddestoelengeslacht (Coprinus ) van plaatzwammen, verspreid voorkomend over de gehele aarde, met in jonge toestand een klok- of kegelvormige hoed, die gaandeweg breed, zwart en glibberig wordt.

Over knoopskalligrafie

Mijn passie is kalligrafie en boekbinden - meer hierover in deze blog.
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

2 reacties op Inktzwam gespot in Venlo!

  1. Marleen zegt:

    Beste Sjan,

    Ik heb geprobeerd om kalligrafie-inkt van de inktzwam te maken (zie ook http://www.dittemerle.nl/LL%20inktzwam%20herfst%202011.pdf), maar het is mij niet zo goed gelukt. De walnoten werkten een heel stuk beter, maar nu ik geen cursus bij jou doe, gebruik ik het eigenlijk niet, daar moet ik nog wat op verzinnen…

    Ik ga even verder lezen op je blog, groetjes, Marleen

    • Dag Marleen!
      Bedankt voor je bezoekje en reactie!
      Dat heb ik ik nog niet geprobeerd – inkt van een inktzwam maken!
      Toepasselijke naam…..inktzwam……vandaar dat korte verhaaltje op mijn blog. Met walnootinkt kun je niet alleen schrijven maar ook ondergronden maken in combinatie met gesso. Je kunt er zelfs mee schilderen…..Ik kan in ieder geval een hele tijd vooruit met mijn zelfgemaakte walnootinkt!
      Groetjes, Sjan

Geef een reactie

