Compositie & Kalligrafie

Een zaterdag in de maand ga ik zelf op les  – van oktober tot mei – in Venlo. Daar leren we dat kalligrafie meer is dan alleen maar mooie letters schrijven. Het ontleden en verkennen van kalligrafische letters, kleurgebruik, compositie, verhoudingen, verbreding materialenkennis en werkbesprekingen. Iedere maand is er een ander onderwerp en een huiswerkopdracht!

In november kwamen aan de orde: De Humanistische minuskel en kapitalen in vele varianten, gebruik maken van kleuren, gesso en compostie mogelijkheden. Op de foto mijn werkstuk – met een goede beoordeling van de meester. Sferisch en mooi kleurgebruik – zo werd het omschreven – mijn dag was weer goed. Een goed werkstuk maken is niet altijd eenvoudig ook al kalligrafeer ik al heel lang. Kalligrafie is meer dan mooi schrijven!

Over knoopskalligrafie

Mijn passie is kalligrafie en boekbinden - meer hierover in deze blog.
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

2 reacties op Compositie & Kalligrafie

  1. Evelyne Metsemakers zegt:

    hallo Sjan,
    wat een prachtig werkstuk met heel mooie kleuren. Er zal wel heel wat tijd in zitten om tot zo een mooi stuk te komen. Ik hoop dat ik ook eens zo iets moois kan maken.

  2. Riny v Veldhoven zegt:

    Sjan
    Wat is dit mooi en apart kon wel een schilderijtje zijn zoiets zou ik wel willen leren
    gr Riny

Geef een reactie

