VERVANGING TEKENLES BIJ RICK!

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Gisteravond mocht ik geheel onverwacht – wegens persoonlijke omstandigheden van de tekendocente bij RICK – de tekenles (2,5 uur) vervangen! In de na middag een telefonisch verzoekje of ik dat wilde doen! Het was echt kort dag maar toch ben ik deze uitdaging aangegaan.

Je hebt wel wat bagage in huis als je al zo lang met kalligrafie en aanverwante zaken zoals papier bewerken bezig bent – daar vertrouwde ik deze invalles helemaal op. En ……..ik heb ervan genoten, het ijs was zo gebroken! Ik had van te voren slechts geringe instructies gekregen, het thema was – WATER – en tijdens de les achtergronden maken door gebruik te maken van diverse materialen & technieken.

We hebben met gesso, inkten (de walnootinkt kwam goed van pas!) en bleekwater gewerkt. Na een korte theoretische uitleg en mijn demonstraties – ging men daar mee aan de slag. En naarmate de les vorderde ontstonden hele interessante, mooie en verrassende gelaagde werken. Als extraatje een eenvoudige versie van papier marmeren en tot slot het werk van iedereen besproken. Het was echt leuk en ik ben weer een hele ervaring rijker!

Over knoopskalligrafie

Mijn passie is kalligrafie en boekbinden - meer hierover in deze blog.
Dit bericht werd geplaatst in RICK Weert. Bookmark de permalink .

3 reacties op VERVANGING TEKENLES BIJ RICK!

  1. Gemma van den Eerenbeemt zegt:

    Ik vond het ook een hele nieuwe ervaring en zeer leerzaam. Geweldig om zoveel technieken te ontdekken en ook meteen ermee aan de slag te gaan.. Hele gezellige en ontspannen sfeer .
    Nog bedank voor deze les , Sjan.

  2. Annie zegt:

    Sjan, wat een leuke ervaring! Ik denk dat zowel de juf als de cursisten genoetn hebben!

Geef een reactie

