JAARVERGADERING SCRIPTORES

ZONDAG – 25 maart 2012 – JAARVERGADERING SCRIPTORES TE OOSTMALLE -BE

De Jaarvergadering van Scriptores is meer dan alleen een vergadering bijwonen.Een gezellig dagje uit!

Een workshop in de voormiddag – dan de vergadering – en in de namiddag de tweede workshop. Tussendoor volop de gelegenheid om te shoppen in de verschillende kraampjes met kalligrafiespulletjes en boeken.

Vandaag deelgenomen aan twee interessante workshops:

1. Letters & Sjablonen: Vanuit een bestaand alfabet  letterstructuren maken op en uit papier en verpakken in een vouwboekje. De letters en de vrijgekomen vormen uit het papier worden gebruikt om te sjabloneren en zo ontstaan kleine kleurkunstwerkjes.

Wat het uitsnijden van een getekende en in spiegelbeeld  overgebrachte letter op papier betreft : daar moet je goed bij nadenken – anders valt alles uit elkaar! Twee uur was een beetje te kort om tot een vouwboekje te komen – met een klein dotteke verf  en dubbele tape ga ik thuis verder aan de slag!                                                                                       

 

 

                                                                                                                      2. The Quicky Bag: Verrassingsworkshop – opdracht & materialen in een gesloten tas!  Een ware uitdaging …….ik kreeg een tas met twee grote stukken speksteen, benodigde gereedschappen en een korte instructie aangeboden. Ga je gang!

Speksteen is een zachte steensoort die gemakkelijk te bewerken is, eerst raspen – daarna schuren, polijsten en tot slot de bewerkte steen inwrijven met een laagje was. Ik mocht een speksteen uitkiezen en had twee uur de tijd om deze te bewerken met verschillende vijlen, schuurpapier en water. 

In het begin dacht ik wat moet ik daar nu mee – maar al doende werd het steeds leuker en spannender. Het resultaat – met een fraai bewerkte speksteen naar huis! 

 

Over knoopskalligrafie

Mijn passie is kalligrafie en boekbinden - meer hierover in deze blog.
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

Een reactie op JAARVERGADERING SCRIPTORES

  1. riny zegt:

    Sjan nu snap ik het vroeg me al af of je een woord vergeten was
    gr Riny

Geef een reactie

