VERRASSINGSWORKSHOP TE VUGHT

Verrassingsworkshop Vught – zaterdag 21 april 2012

In maart werd het eerste contact gelegd om een workshop voor ‘t Schrijverke – wegens vervanging van de docente – te organiseren. Een hele dag creatief bezig zijn met een leuke groep mensen – een mooie uitdaging – doen dus!

De tijd voorafgaand aan deze workshop heb ik me goed voor kunnen bereiden. Acrylverven, gesso, plastic bordjes, kwasten & penselen, spitse pennen, penhoudertjes, potjes met walnootinkt (met etiketjes!), houten kistjes, lijmen – van alles verzamelen en stencils in elkaar zetten en kopiëren. Een goed begin is het halve werk….!

Vroeg op pad met de auto – alles verliep voorspoedig – ik wist alleen  niet dat er zoveel eenrichtingsverkeer in Vught is -! Kreeg het wel een beetje benauwd op het laatst want het klokje in mijn auto tikte gestaag door!  Mijn eigen klokje tikte ook even wat sneller……..

Het programma van de verrassingsworkshop: In de voormiddag lettertjes met de spitse pen of fineliner schrijven en in de namiddag een kistje pimpen.

Na een warm welkomstwoord door de gastheer mezelf voorgesteld en iedereen gevraagd om de voornaam op een stickertje te schrijven. Wel zo handig met 15 deelneemsters! Het schrijven van het vrije alfabet in de voormiddag ging prima. Eerst met een fineliner of stift daarna met de spitse pen en walnootinkt.

Na de lunch verder met het pimpen van de kistjes. Gelijke monniken gelijke kappen vandaag – eenzelfde houten kistje voor iedereen! Eerst het kistje een beetje opschuren en dan van gesso voorzien. Droogtijd gesso circa 20 minuten – ik had op het laatste moment gelukkig een föhn bij mijn “uitrusting” opgeborgen. Versnelde de droogtijd en we konden rustig verder werken.

Iedereen mocht daarna uit mijn doos kleuren acrylverf, mooie papiertjes, servetjes, frutseltjes, veertjes etc. uitzoeken – allemaal nodig om een kistje te pimpen! Na de acrylverf aangebracht te hebben volgde het laagjeswerk met gescheurde stukjes van een servet of ander mooi papier -kon niet mislukken! Na droging – voor de “finishing touch“ met een spuitbus alle kistjes van een laagje lak voorzien.

Naarmate de tijd vorderde ontstonden er prachtige gepimpte kistjes! Men had er plezier in – ik ook! Een impressie van deze geslaagde creatieve & gezellige dag – in een ongedwongen & gemoedelijke sfeer – is te zien op onderstaande plaatjes!

 

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Over knoopskalligrafie

Mijn passie is kalligrafie en boekbinden - meer hierover in deze blog.
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

2 reacties op VERRASSINGSWORKSHOP TE VUGHT

  1. Annie Dingemans Vught zegt:

    hallo Sjan,even een reactie, van Annie, uit vught het staat er mooi en duidelijk op geweldig.
    ik wil je nogmaals bedanken, voor de leerzame en leuke les.tot de volgende keer,wie weet.
    groetjes Annie Dingemans.

  2. Hallo Sjan, Ziet er leuk uit, ik wist niet dat je ook les gaf. Groetjes Sonja

Geef een reactie

