KERSEN & JAM

Mooie kersenboom in de tuin met dit jaar veel kersen. Mijn broer heeft kersen geplukt en zaterdagmiddag heb ik er jam van gemaakt. Kersen wassen en van pitten ontdoen – ik voelde me net even een garnalenpelster!

Door het jaar heen verzamel ik lege glazen potjes met als her- bestemming: Home made jam. De potjes worden eerst uitgekookt met sodawater en op een schone handdoek geplaatst.

Dan ga ik verder met de jam. De kersen met geleisuiker goed door laten koken – het eindproduct de jam – in de schone potjes lepelen. Dekseltjes meteen goed vast erop schroeven en de potjes met jam op z’n kop af laten koelen.

 

Na afkoeling plak ik er eigen gekalligraffeerde etiketjes op. De potjes met kersenjam worden bewaard in een koele donkere ruimte, de kelder dus en zijn een jaar houdbaar.

Over knoopskalligrafie

Mijn passie is kalligrafie en boekbinden - meer hierover in deze blog.
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

