MILITAIR GETUIGSCHRIFT – MILITARY CERTIFICATE

Woensdag 21 januari 2016 – Bij het verbouwen van een oud huis kun je nog eens wat speciaals tegenkomen. Een bekende van me heeft onlangs een militair getuigschrift uit 1930 in een oude stal bij het huis gevonden.

Helaas waren de naam, de plaats en de datum bijna onleesbaar. Zodoende werd me gevraagd om de oorkonde weer compleet te maken. Niet zo eenvoudig want deze oorkonde is vervaardigd op heel fijn velijn, kalfsperkament dus. Na wat proefjes op gewoon papier voelde ik me zeker genoeg om er aan te beginnen. En het is helemaal goed gekomen. De oorkonde is in oude glorie hersteld!

Wednesday 21 January 2016  – When remodeling an old house you might get something special. An acquaintance from me has recently found a military certificate from 1930 in an old stable near the house.

Unfortunately, the name, the place and the date were almost unreadable. So I was asked to complete the certificate again. Not so simple because this certificate is made very fine vellum, calfskin parchment so. After some experiments on plain paper I felt confident enough to start. And it is all good. The charter is restored to its former glory!

 

 

Over knoopskalligrafie

Mijn passie is kalligrafie en boekbinden - meer hierover in deze blog.
Dit bericht werd geplaatst in Kalligrafie. Bookmark de permalink .

Een reactie op MILITAIR GETUIGSCHRIFT – MILITARY CERTIFICATE

  1. Iteke zegt:

    Mooi werk om het op te knappen. Misschien is de naam te achterhalen in het archief in Maastricht !

Geef een reactie

